7 sie 2017

Powrót do Przeszłości!- Czyli bajki z dzieciństwa

Witajcie Kochani! 

Też tak czasami macie, że nachodzi Was pewien melancholijny nastrój i tak nagle wspominacie "stare dobre czasy"? Czyli jak to było kiedyś. Mnie coś ostatnio wzięło i przypomniałam sobie wszystkie dawne kreskówki, seriale, chociaż ja je bardziej nazywałam po prostu bajkami. Zaczęłam od nowa oglądać ulubione serie z telewizji i uwierzcie mnie, że to wcale nie jest takie proste. Większość stron z nimi została po prostu zamknięta, lub linki zwyczajnie nie działają. Dzisiejszy post będzie właśnie o powrocie do dzieciństwa, a raczej ukochanych bajkach z dzieciństwa. Bo przyznajmy sobie szczerze, że teraz to, co leci w Tv jest po prostu czystym dnem. Kiedyś miały one za zadanie nauczyć dzieci i je rozśmieszyć, być dla nas lekcją, a teraz to nawet nie wiem, co mają robić, chyba psuć biedne małe mózgi. Dla tych, co tak jak ja chcieliby znowu obejrzeć stare dobre "kino", przygotowałam dla Was kilka linków do każdego punktu na mojej liście. Nie martwcie się wszystkie strony są darmowe i legalne. 





1) Zeke i Luther- Dwóch przyjaciół skejterów, którzy są naprawdę pozytywni i pokazują, że warto mieć swoją pasję i spełniać marzenia. Co odcinek zdarzają im się inne ciekawe przygody, oczywiście z morałem. Osobiście najbardziej lubiłam Luthera, za to jaką był zakręconą postacią. Często oglądałam ten serial z bratem, polecam go szczególnie na nudę, bo rozbawi Was aż do łez
Tu obejrzycie- https://www.kreskoweczki.pl/kreskowka/584-zeke-i-luther




2) Świat Według Ludwiczka- No tutaj to jeszcze musimy się wrócić do czasów Jetix Play, pamiętam że tylko jak jeździłam do dziadków od razu włączałam telewizję i wyczekiwałam na tą bajkę. Uwielbiała ją cała moja rodzina. Opowiada ona o wielodzietnej rodzinie mieszkającej na Cedrowej Górce, ale właściwie cała akcja opiera się na 4 bohaterów, na Ludwiczku, jego mamie, tacie oraz bratu. Ludzie zakochali się w niej za ten niesamowity humor, no po prostu z każdego odcinka da się uśmiać. Szczególnie przy słuchaniu dialogu ojca z synem, albo jak Ludwiczek przedrzeźnia się z bratem. Nie możemy też zapomnieć o słynnych opowiastkach najstarszego członka rodziny zaczynających się od słów "Kiedy ja byłem dzieckiem.." Kocham wracać do tej bajki, ale szkoda że wyprodukowali tak mało odcinków.
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/63/swiat_wedlug_ludwiczka__odcinki


3) Chojrak Tchórzliwy Pies- To akurat była jedna z chorych kreskówek, zawsze mimo strachu lubiłam ją oglądać. Teraz przyznam, że była straszniejsza niż jakieś tam horrory. Opierała się na tym, że pewne stare małżeństwo mieszkało na jakimś totalnym odludziu na pustyni, wraz z psem, który zawsze ich ochronił. Pies mimo tego, że był bardzo strachliwy zawsze przezwyciężał go by bronić swoich właścicieli. Pani bardzo go kochała i sama nie raz mu pomagała, jednakże Eustachy wprost go nienawidził i ciągle obrażał. Teraz po wróceniu do kreskówki zastanawiam się jak to było, że różne demony porywały i nękały ich, a to małżeństwo jakby nic nie dostrzegało. Chojrak zawsze próbował ich ostrzec, a oni go zawsze zbywali. Szczerze, nie wiem dlaczego tak lubiłam ją oglądać, może dlatego że była po prostu inna i sprawiała że dostawałam gęsiej skorki. 
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/263/chojrak_tchorzliwy_pies__odcinki  http://kreskowki-online.pl/chojrak-tchorzliwy-pies


4) Dzieciaki z klasy 402- Tu już się spodziewam, że większość z Was nie znała tej bajki, bo nie była tak popularna jak poprzednie. Pierwsze skrzypce odgrywa tu grupka przyjaciół chodząca na lekcje do Pani Graves, które mają miejsce właśnie w klasie 402. W każdym z odcinków na końcu jest jakby morał i pokazane zostaje to, iż każde nasze przewinienie prędzej czy później będzie miało konsekwencje. Bajka spodobała mnie się ze względu na humor i motyw obyczajowy. Często właśnie przypominała mnie moją klasę z podstawówki, bo niektóre osoby możemy też zauważyć w naszym życiu. Chociaż już niektórzy bohaterowie tutaj są sami w sobie komiczni. 
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/241/dzieciaki_z_klasy_402__odcinki



5) Nie ma to jak hotel- Ten serial już był później, ale i tak zalicza mu się miejsce na podium. Z początku nie był on dubbingowany, ale miał lektor. Przy okazji Wam powiem, że jak byłam mała to myślałam, że wszystkie seriale są po polsku od razu, że to nie jest dubbing no i dodatkowo że są nagrywane w Polsce. Tak wiem dziwnie...  Serial tak spodobał się ludziom, że doczekał się kontynuacji czyli "Nie ma to jak statek". Głównymi bohaterami są Zack i Cody liczący z początku chyba 12 lat, którzy odwracają Hotel Tipton do góry nogami. Ciągle mają jakieś durne pomysły, kończące się fiaskiem. Chociaż są bliźniakami kompletnie się różnią, Zack jest bardziej zbuntowany, Cody natomiast poukładany, ale często trafia w tarapaty przez brata. Przez te dwie serie mogliśmy zobaczyć jak nasi ulubieńcy dorastają. Druga seria rożni się od pierwszej tym, iż jest bardziej powiązana, watki się ze sobą łącza i odcinki mają na siebie jakiś wpływ.
Tu obejrzycie- https://www.kreskoweczki.pl/kreskowka/350-nie-ma-to-jak-hotel



6) Wyspa Totalnej Porażki- Zapewne kojarzycie rożne reality show, gdzie walka toczy się o grubą kasę, ta kreskówka głownie się na tym opiera. Szkoda tylko że prowadzący jest po prostu nienormalny  i często wymyśla zadanie zagrażające życiu uczestników. Co najlepsze oni z początku nie wiedzą, co ich czeka, przyjeżdżają z myślą że będą na letnim obozie. Jednakże chęć bycia bogatym jest silniejsza od chęci powrotu do domu. Każda z postaci jest inna i mniej lub bardziej dziwna. Wiadomo jak to u szesnastolatków pojawiają się także wątki miłosne. W tej kreskówce miałam swojego ulubieńca, czyli Owena, on był pozytywnie zabawny. Co by się nie stało zawsze wychodził z opresji z uśmiechem, no jego po prostu nie dało się nie lubić. 
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/32/1wyspa_totalnej_porazki

7) Pokemon- No jakbym tutaj miała nie zamieścić tej pozycji. Nie ma chyba osoby, która by w dzieciństwie nie oglądała anime o tych stworkach. Każdy chyba kojarzy Asha i Pikachu. Zdaję sobie sprawę że ciągle je emitują na Disney XD, ale przyznajcie że to już nie jest to samo. Bohaterowie są jacyś gorsi, pokemony także a główny bohater wydaje mnie się, iż jeszcze zmalał i odmłodniał zamiast rosnąc. Kiedyś potrafiłam przy niektórych odcinkach nawet się popłakać np jak Ash bronił charmandera, który ledwo dychał. Dzieci potrafiły wstać specjalnie o 7 rano żeby zdążyć na Pokemony, które cieszyły się aż tak wielkim powodzeniem ze zostały wypuszczone rożne gadżety z nimi oraz gry na konsole. A no właśnie a może pamiętacie jeszcze Game Boy? Bo to przecież na niego wyszło najwięcej gier z tej serii.
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/8/pokemon__sezon_01__indigo_league



8) Naruto- Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że kiedyś oglądałam anime, chociaż nie wiem czy tak to mogę nazwać, bo jednak było z dubbingiem. Jak dla mnie było strasznym wyciskaczem łez, dlatego czasami nie potrafiłam go oglądać, całego klimatu dodawała nam także ścieżka dźwiękowa. Głównym bohaterem był tytułowy Naruto, czyli dziecko okrutnie skrzywdzone przez los. Był tak jakby wyrzutkiem społecznym, przez powód, na który właściwie nie miał wpływu. Otóż mu kiedy był niemowlakiem zapieczętowano demona w postaci dziewięcioogoniastego lisa. Ze względu na te okoliczności ludzie się go po prostu bali. To anime jest na granicy komedii i dramatu, raz można się śmiać, a raz tak jak już pisałam płakać i żalić się nad jego losem. Naruto uczy nas także walczenia za wszelka cenę, pokonywaniu słabości oraz pokazuje siłę przyjaźni i determinacji.



9) Witch- W dzieciństwie był pewien podział na dwie bajki Winx i Wich, obydwie skupiały się na czarodziejkach i walce ze złem. Winx była według mnie bardziej cukierkowa, same postacie zostały przedstawione mniej realistyczne. Mnie osobiście nigdy ta pierwsza bajka nie przypadła do gustu, szczególnie że kolejne sezony nie były wcale lepsze i podobnie jak w Pokemonach bohaterki nie dorastały z wiekiem. Witch natomiast skradł moje serce, w podstawówce bawiłam się z koleżankami w owe czarodziejki i wymieniałam karteczkami, na których widniały postacie z tej bajki. Nie wiem jak u Was, ale u mnie Witch górował na tyle, że sporo osób miało z nimi plecaki, piórniki, zeszyty. Sama często kupowałam nawet magazyn z nimi i to nie dla prezenciku, tylko szczególnie komiksów. 
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/45/witch__odcinki



10) Atomówki-
Cukier, słodkości i rożne śliczności oto składniki do otrzymania idealnej kreskówki, która jest już ostatnią pozycją na mojej liście. Trzy małe dziewczynki, które zostały stworzone przez przypadek. Są niezwykłe i zupełnie odmienne, ale razem tworzą niezłomny zespół. Bajka- jest najsłodszą z sióstr i najbardziej dziecinną, Brawurka- To chodzący dynamit, jest bardzo wybuchowa i skora do walki i na koniec Bójka- Czyli lider drużyny, która na pewno nie chodzi z głową w chmurach. Uwielbiałam tę bajkę i nie wyobrażałam sobie dnia bez niej. Cała oprawa nie była przesłodzona i trzymała fason. Dziewczynki często stają w obronie miasta, kiedy zawsze je coś zaatakuje: a to bandyci, a to kradzież, czy jakiś potwór. Lecz one są zawsze w pogotowiu i razem pokonają każde zło. 
Tu obejrzycie- http://www.kreskowki.tv/kategoria/sub/288/atomowki__odcinki







No dobrze, to już by było na tyle. Mam nadzieje że post Wam się spodobał, taka mała odskocznia od mody, czy urody. Zapraszam do obserwowania bloga, aby być na bieżąco i komentowania : Czy chcecie więcej takich postów? Czy chcecie serie powrót do przeszłości? Jakie były Wasze ukochane bajki czy seriale?

Do zobaczenia Kochani!

8 komentarzy:

  1. Woow nie myślałem czy jakieś będą co i ja oglądałem ale są!!! Pokemony i atomówki pamiętam. Fajnie że przypomniałaś mi te bajki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A już po pierwszych kilku pozycjach myślałam, że nic ciekawego tutaj nie znajdę, ale jest inaczej ;) Naruto wspominam do dziś i właśnie za chwilę zacznę ponowny maraton z tym anime :D

    OdpowiedzUsuń
  3. hahaha ogladalam wszystkie te bajki <3 Czasem jeszcze je znajdę gdzies w internecie i nawet obejrze :D

    https://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam wszystko poza nr 6 :) lubiłam oglądać Disney Channel - oglądałam też Hannah Montana :D

    OdpowiedzUsuń
  5. oglądałam wszystko oprócz wyspa totalnej porazki. cos kojarze, ale nie widzialam tego.
    WITCH uwielbiałam haha. mam do dzisiaj kilka komiksów (bardziej te wydania specjalne), ale w pdf mam wszystkie komiksy hahaha :D
    dzieciaki z klasy 402 zdarza mi sie do dzisiaj ogladac z nudów :P . ja jeszcze bym do tej listy zaliczyła aparatkę <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam wszystkie oprócz "Świat Według Ludwiczka" "Dzieciaki z klasy 402" "Chojrak Tchórzliwy Pies" :)
    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy powrót do przeszłości :)

    OdpowiedzUsuń