24 mar 2017

Walczmy o swoje !

Witajcie Kochani! 

Jakiś czas temu mówiłam Wam, że przygotowuje dla Was specjalny post o innej tematyce niż zwykle. Jak możecie się domyślić, nareszcie nadszedł czas na podzielenie się nim z Wami. Dzisiaj nie będzie nic o modzie ani nawet urodzie. Wiecie, że rzadko o coś Was proszę, ale tym razem chcę abyście tylko przekazywali ten post dalej, aby każdy go przeczytał. Nazwałam ten wpis "walczy o swoje", ponieważ czasami powinniśmy nie siedzieć z założonymi rękami, ale wręcz przejąć inicjatywę. 





Już w historii było wiele ważnych postaci, które potrafiły bronić własnych idei. Doskonałym przykładem jest Martin Luther King czy bardzo dobrze wszystkim znana Margaret Thatcher zwana także żelazną damą. Jednakże nie chcę Was tu zanudzać, dlatego jak najkrócej wyjaśnię, kim oni byli.


 
Otóż jak wiecie w Ameryce w XX wieku występowała surowa segregacja rasowa, czarnoskórzy praktycznie nie mieli praw i to właśnie dzięki niemu zniesiono dyskryminację rasową. 




Margaret natomiast była pierwszą kobietą, która kiedykolwiek była wybrana na szefa partii rządzącej w Wielkiej Brytanii. Ona z całych sił walczyła o lepsze życie dla Wielkiej Brytanii i dążyła do tego pomimo wszelkich sprzeciwów. No dobrze pewnie się zastanawiacie, po co ja w ogóle to pisze? 
Jeśli czytacie gazety, oglądacie telewizję lub słuchacie radia to słyszeliście, że w Łodzi mają przenieść kilka liceów( co jest irracjonalne) w tym te do, którego sama chodzę czyli VI LO. 



Większość ludzi myśli, że to jest dla nas żaden problem, bo to w końcu tylko budynek. Przecież mają nas przenieść do nowego i lepszego, to o co nam chodzi? Powiem szczerze, że jestem osobą sentymentalną, ale jeśli chodzi o budynki szkolne to jakoś nigdy nie przeszkadzało mi ich opuszczenie. Wiadomo jak koło nich przechodzę to wspominam stare chwile, ale jakoś niezbyt wiąże siebie z tymi miejscami. Ale teraz jest zupełnie inaczej, nie sądziłam, że jestem w stanie tak związać się ze szkołą. To miejsce stało się tak jakby moim drugim domem, nikomu zbytnio o tym nie mówiłam,  ale w poprzedniej szkole szłam za tłumem. Bałam się wyróżniać od innych, tam zasady były bardziej konserwatywne i ludzie też byli zupełnie inni. Wtedy nawet bym nie pomyślała bym założyć blog, byłam bardziej zamknięta w sobie, a chodzenie do szkoły stanowiło dla mnie istną katorgę. Ja wiem, że ogółem ta czynność nie należy do najprzyjemniejszych, ale byłam w takim stanie, że wolałam iść na wagary niż do szkoły, a jeśli nawet poszłam to zawsze wracałam z totalnym dołem. Już myślałam, że będzie tak przez kolejne kilka lat, aż przyszłam tutaj.


Już jak przekroczyłam próg drzwi, to poczułam, że znalazłam swoje miejsce. Chociaż z początku miałam w głowie myśli : "Boże, co ja tu robię?"To jakieś wariatkowo". Ludzie ubrani bardzo dziwnie, chłopcy, którzy się malują, na piętrach słychać dźwięki gitary. Oraz uczniowie chodzący z kamerami, nagrywając jakieś filmiki. Oj chyba zapomniałam Wam napisać, co nie, co o tym liceum. Bo jest wręcz niezwykłe, tylko tutaj są 3 nietuzinkowe klasy: Filmowa, Teatralno- Filmowa i Dziennikarska. Żadne inne liceum nie oferuje Wam tego, co to, dlatego wiele osób przyjeżdża do nas nawet z Warszawy, aby pogłębiać swoją wiedzę. Nauczyciele pomagają nam w rozwijaniu swoich pasji i wręcz zachęcają do pokazania swych talentów. To tutaj nabrałam pewności siebie, odnalazłam swoje "ja". Stałam się otwartą osobą i niczym żółw wyszłam ze swej skorupki. Ta szkoła pokazała mi, że nie ma nic złego w byciu innym, że nie musimy wszyscy podążać tą samą ścieżką. To dzięki niej zaczęłam prowadzić blog i odnalazłam swoje pasje. Znowu nabrałam chęci do nauki oraz poznałam cudownych ludzi. 



Licem nr VI jest już 70 lat i ma swoją historię, każdy kojarzy je właśnie z tym starym budynkiem (Często nazywam go Hogwartem). Ludzie przychodzą tu żeby powspominać piękne lata i spotkać swych wychowawców. I teraz to wszystko chcą nam zabrać! Ponieważ podstawówka powinna być w lepszych warunkach? I co myślicie, że małe dzieciaczki docenią to piękne miejsce? W życiu, oni to szybko zniszczą. My uczniowie robiliśmy rożne kwesty, loterie po to by ulepszyć tą szkole. Nasi rodzice włożyli swoje pieniądze w to liceum. Jest tu wiele sal, których nie ma w gimnazjum, do którego chcą nas przenieść. Między innymi aula, sala baletowa. Niby gdzie uczniowie z teatralnej mają ćwiczyć? W szatni, sali gimnastycznej? Na konferencji były mówione, że przecież możemy zabrać rzeczy, w które włożyliśmy nasze pieniądze. Ale jak? Mamy zdrapać farby ze ścian? Czy wyjąć okna? Powiem Wam tyle, że VI liceum zawsze było na podmiejskiej i musi tam pozostać. Ta szkoła wiele dla nas znaczy, każdy uczeń mocno zaangażował się w jej ratowanie. Urządzamy różne protesty, próbujemy za wszelką cenę walczyć o to, co jest nasze.




 Potrafimy się złączyć razem w słusznej sprawie. Pomyślcie jeszcze o tym w inny sposób, że mieszkacie w domu już dobre kilkanaście lat i nagle ktoś Wam mówi, że macie się stąd wyprowadzić. Oczywiście proponuje Wam "lepsze miejsce", które wcale nie jest takie super. Czy to nie jest zwyczajne bestialstwo? 
Jeśli chcecie się więcej dowiedzieć o tej szkole oraz wyczynach nas, uczniów to zapraszam serdecznie na te strony: 

*https://www.facebook.com/VI-LO-im-Joachima-Lelewela-w-%C5%81odzi-253563588011850/?fref=ts
  *http://6lo.ayz.pl/

Na koniec jeszcze daję linki, gdzie jest czarno na białym jak walczy nasza szkoła 

https://lodz.tvp.pl/29590481/protest-przeciwko-planom-przeniesienia-liceum

https://lodz.tvp.pl/29272992/protest-przeciwko-przeniesieniu-liceum

https://www.radiolodz.pl/posts/33322-protest-przeciwko-przeniesieniu-liceum

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,21415402,reforma-edukacji-vi-lo-nie-chce-zmieniac-siedziby.html

http://lodz.eska.pl/poznaj-miasto/nie-przenoscie-naszej-szkoly-apeluja-uczniowie-nauczyciele-i-absolwenci-vi-liceum-ogolnoksztalcacego-w-lodzi/380289

Oraz świetny film jednego z uczniów

https://www.youtube.com/watch?v=-kpIQudyiyQ

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał i przekażecie go dalej, aby nasza sprawa nabrała większego zasięgu. I pamiętajcie zawsze walczyć o swoje i nigdy się nie poddawać !

Do zobaczenia Kochani ! 

11 komentarzy:

  1. Post pomysłowy. Skłania do przemyśleń i działania :) oczywiście przekażę dalej.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej szkoły, ale po Twoim wpisie wnioskuje, że kształci samych fajnych młodych ludzi! Między innymi Ciebie!
    Trzymam kciuki, aby wasz protest przyniósł zamierzony efekt!

    OdpowiedzUsuń
  3. No, no nie wiedziałam, że w Polsce spotkasz jeszcze takie szkoły! Brawo dla nich :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poddawajcie się tylko walczcie ! Fajnie jest chodzić do tak niezwykłej szkoły ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie walczycie o ta szkołę. Super post przekaze dalej ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybrałaś bardzo ciekaw temat! Podoba mi się, że poruszasz takie ważne tematy. Oby więcej takich. Tylko może usuń już ten spadający śnieżek na blogu, bo za zimą nie tęsknię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy temat!
    Rzadko spotyka się takie posty.
    Oczywiście podam dalej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ciekawie napisane! Walczmy o swoje! to ludzka prawda! dzięki za artykuł! fajnie się czyta, mądre podejście!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna akcja, Ale patrząc na problem z innej strony to szkoła uzależniona jest od uczniów ale jak tu pewnie jest. To uczniów za mało i nie opłaca się utrzymywać szkoły. Sentyment to jest siła nie do zatrzymania, Powodzenia w walczeniu. Ale w kontekście całości to wątpię by odstąpili od przenoszenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. wiedziałam, że znam budynek! mi do głowy przychodzi budynek szkoły, który stoi przy politechniki w parku, kawałek od Mickiewicza, on ma bodaj 140 lat. Historia jest smutna, życzę powodzenia i puszczam dalej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow.. powiem Ci, że jestem w szoku. Nie słyszałam, że w Łodzi przenosza jakieś licea. Trąbią o reformie, ale o waszym mieście cisza. Powinniście nagłośnić protest najbardziej jak się da! To piękne, że walczycie. Nie odpuszczajcie tak łatwo.

    OdpowiedzUsuń