19 lut 2016

Ciemna strona blogowania,sposoby na natchnienie i wątpliwości :)

Każdy myśli że blogowanie jest bardzo bardzo proste,w końcu każdy głupi umie napisać notkę i zrobić jakieś tam zdjęcie prawda? Nic bardziej mylnego ,ludzie często zakładają bloga nie żeby ich słowa trafiły do innych internautów tylko z własnych pobudek .Coraz częściej zdarzają się osoby,które blogują dla korzyści, żeby dostawać różnorakie darmówki rzucają się na współprace i żebrają o obserwacje czy komentarze .A czy tak powinno być? Wszyscy muszą się zastanowić dlaczego chcą blogować? Moja przygoda zaczęła się bardzo spontanicznie ,właściwie nigdy nie myślałam żeby założyć blog bardziej fascynował mnie świat YouTube ,niestety ten cały sprzęt trochę mnie przerażał i nie widziałam siebie za kamerą mówiąca do wszystkich ludzi.Dlatego pewnego dnia mówię a raz się żyje i założyłam blog.Pomyślałam tak jak większość przecież pisanie nie może być trudne.I bardzo się pomyliłam okazało się ,że jest to bardzo czasochłonne, najpierw warto się zaopatrzyć w fajny aparat i nie mówię tu o super lustrzankach za kilka tys , wystarczy w miarę dobry za 400zl lub smartfon ,niestety nie kończy się na samym cyknięciu fotki .Później po wrzuceniu na komputer wypadałoby je przerobić,bo światło jest za ciemne lub zdjęcie wyszło nie dość ostre a uwierzcie mi ze ludzie zwracają na to uwagę.Nie oszukujmy się większość z nas to wzrokowcy i wchodząc na post najpierw wpadają w oko zdjęcia i rzadko się zdarza ze ktoś po zobaczeniu brzydkiego źle skadrowanego ma ochotę czytać post.Na koniec przychodzi czas na napisanie notki, gdzie to też nie jest takie proste,niby to tylko sklejenie kilku zdań ale trzeba uważać na różnorakie literówki oraz interpunkcje, nie powtarzać często i nie pisać o tym samym.Tekst powinien być ciekawy i zrozumiały ,musimy używać takiego języka jak na codzień a nie udawać kogoś innego i broń boże nie plagiatować i nie ściągać od innych bo czytelnicy z pewnością to zauważą i skreśla wasz blog prosto z mostu.Pewnie myślicie że to tyle? Niestety nie ,gdyż jeśli chcemy trafić do odbiorców dobrze jest  się zareklamować a to oznacza promowanie bloga na rożnych forach,social medias, itd.
Teraz przejdę do drugiego dna tego postu a mianowicie,co jeśli nie mamy weny i dopadają nas wątpliwości .No właśnie w karierze każdego blogera przyjdzie taki czas,że stracił natchnienie,nie ma pomysłu na nowy post a tu statystyki maleją ,coraz mniej ludzi nas czyta i wtedy każdy myśli "Kurcze co robię nie tak ?Może to jednak nie dla mnie" myśli myśli i nic nie przychodzi do głowy .
Dobrze wiem co to znaczy,chociaż krótko jestem w tym świecie zdarzyły mi się chwile,by to wszystko usunąć i przestać ,dopadało mnie że otworzyłam edytor i nic.... nie mogłam wymyślić kompletnie nic, w głowie miałam tyle pomysłów i nie wiedziałam jak je zrealizować.Jednak nie poddawałam się i mam dla was kilka rad co zrobić w takiej chwili.
Zaczynamy :)

1)Zamknij laptop-jeśli nie masz weny nie pisz i wycisz się


2)Zjedz coś-zrób jakąś przekąskę może to ona będzie Twoją inspiracją lub zachęci Cię do działań i pamiętaj na głodniaka nic nie zdziałasz


3)Posłuchaj muzyki-nic tak nie pomaga na blokadę jak dawka witaminy M czyli muzyki ,wiele razy pod wpływem piosenek ulubionych wykonawców nabrałam weny i chęci do pisania



4)Spotkaj się z przyjaciółmi -nie siedź w domu jak ten ziemniak i idź do przyjaciół ,popytaj może mają jakieś ciekawe pomysły nigdy nic nie wiadomo

5)Przejrzyj internet-internet to studnia różnorakich inspiracji ,poczytaj inne blogi i artykułu może odnajdziesz ciekawy temat na nowy post w którym jesteś obeznany


6)Zapal świeczkę zapachowa i poczytaj książkę- już wiele razy świeczki dodały mi mnóstwo nowych pomysłów chyba to ten ich zapach dobrze wpływa na mózg a książka może będzie twoim natchnieniem
 

8)Prześpij się -wiadomo że jeśli jesteś zmęczony nic mądrego nie wymyślisz i Twój mózg nie pracuje,tak jak powinien i kto wie być może coś ciekawe Ci się przyśni lub obudzisz się wyspany i gotowy do działań


9)Nie pisz na siłę -to jest chyba najważniejsze,bo nie mając weny nie piszcie pierdół byleby coś było,lepiej poczekajcie aż wam przejdzie

10)Zrób coś szalonego i spontanicznego - nie chodzi mi o skok ze spadochronem czy na Bangi ale nie wiem np wstań od laptopa i zacznij śpiewać lub tańczyć durny taniec,żeby się odstresować uwierzcie to pomaga i daje dużo radości

11)Obejrzyj film najlepiej komedie-zrelaksuj się i odpręż przy ulubionym filmie ,pośmiej się trochę i wyłącz swój mózg


Zbliżamy się ku końcowi,dzisiejszy post był troszeczkę inny mam nadzieje że moje rady pomogą Wam w znalezieniu natchnienia oraz uświadomiłam was na czym polega blogować i że nie jest tak różowo jak każdy myśli..Zachęcam do komentowania co Wy o tym myślicie oraz obserwowania .
Do zobaczenia kochani <3

25 komentarzy:

  1. super post, może ja też zaczne pisać bloga. Bardzo mnie inspirujesz. Kiedy jakiś post ze stylizacja? Juz nie mogę się doczekać żeby coś zobaczyć i może jakieś perełki z lumpeksow:**

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością czytałam post! Bardzo fajnie napisane :)
    Zapraszam do siebie: princess-aim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki odpoczynek i relaks przy muzyce często dobrze mi robi, jeśli chodzi o wenę... :) Czasem potrzebujemy po prostu pauzy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ten problem nie dotyczy, mam mnóstwo pomysłów i zawsze wiem, co zrobić. U mnie raczej ciężko jest znaleźć czas, mam więcej pomysłów niż wolnych chwil na ich realizację.
    Powodzenia w blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydany post , pewnie niejedna z Nas z niego skorzysta.
    Słuchanie muzyki faktycznie poprawia humor i rozluźnia nas ja uczę się zawsze przy muzyce , jednak coś w tym jest, A przekąska ze słodkości zawsze poprawi Nam humor , dla mnie są to lody i cukierki Dumle:) Komedie bardzo lubię , lecz romantyczne , ale przy dwójce dzieci ciężko się wyciszyć , a co dopiero wyspać;)

    Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam czytac Twoje posty :)
    www.fflare.blogspot.com <- nowy post, zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super rady. Nie rozumiem jak można zakładać bloga dla zysku :c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super rady. Twój post bardzo mi pomógł! Na pewno zapamiętam sobie te rady :D
    Świetny post!. Pozdrawiam ~moonsterek
    moonsterek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady , ja osobiście mam tak , że myśle przeglądam internet i nagle przychodzi mi temat i piszę . Potem to przekształcam i jest. Uważam że najlepiej jest pisac dla pasji a nie dla zysku.
    szalonaa-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. w 100 % się z Tobą zgadzam blogowanie to wcale nie bułka z masłem tym bardziej jeśli ktoś jest rzetelny i w bloga wkłada całe swoje serce
    http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą w 100 procentach! Krótko prowadzę bloga, a już też myślałam nad jego zamknięciem. Chyba każdy początkujący bloger musi przez to przejść...
    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To fakt, wiele ludzi nie zauważa tego, że blogowanie to też jest czasochłonne zajęcie. Spotkałam się z niejedną opinią : "a co Ty wlaściwie tam robisz, zdjęcie coś napiszesz i już" a to nie do końca tak, samo zrobienie dobrych zdjęć czasami zajmuje sporo czasu tym bardziej jak trzeba wejść w plener. A te pomysły na złapanie weny są bardzo dobre, czasami nawet kilka dni potrzeba żeby zlapac natchnienie na nowy post :))

    http://ewciakkkk.blogspot.com/2016/02/pielegnacja-ciaa.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim niezastąpionym sposobem na brak pomysłów lub weny jest zeszyt. Ot co, notatnik przeznaczony na bloga. Noszę go wszędzie ze sobą- czasami pomysł na notkę najdzie mnie w najmniej oczekiwanym momencie. Wtedy go sobie zapisuję, a jak przyjdzie pora na pisanie wpisu na bloga, mam w czym przebierać :)

    Pozdrawiam,

    Natalia Magdalena
    http://nataliamagdalenablog.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Super rady wykorzystam je! I zgadzam się wiele ludzi wchodząc na bloga myśli, że napisanie posta jest proste, a tak naprawdę pochłania trochę czasu. :)

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobre porady! :D

    Pozdrawiam.
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne zdjęcia! Uwielbiam takie inspirujące i ambitne blogi! Oczywiście obserwuję!
    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobre porady, każdy powinien o nich pamiętać moim zdaniem ! :)

    MÓJ BLOG-KLIKNIJ:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O to ja witaminę M to mam w nadmiarze codziennie rano! Zgadzam się, blogowanie to jednak praca i jakiś obowiązek, ale patrząc na twe posty, tobie to super wychodzi! Zostanę tu na dłużej :)
    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację. Blogowanie nie jest łatwe. Na brak weny muzyka bardzo jest pomocna, obserwacja ludzi i rozmowa z przyjaciółmi. Blogowanie jest też bardzo czasochłonne, ale jeśli jest to Twoja pasja to nie ma żadnego problemu żeby w ten sposób spędzać czas :) Bardzo pomocny i dobry post

    Pozdrawiam
    http://kobietanaemigracji.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  20. Blogowanie jest łatwe na początku, ale jak chce się robić częściej wpisy to nagle nie ma na nie pomysłów... Dlatego zamknąłem bloga, ale teraz zaczynam na nowo! :)
    http://jjakubowski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dobre pomysł y i śliczne zdjęcia :)

    Zapraszam też do siebie:
    http://zsensemibezsensu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja przygoda z blogowaniem również zaczęła się spontanicznie :3 I jak na razie nie żałuję, że założyłam bloga :3
    paciulek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie mogę zbyt długo odpoczywać, bo tracę wątek. No ale dobre jedzenie, coś do picia...
    http://paniuznam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem i mam dużo pomysłów, ale brak czasu:o
    A co do ulubieńców lakier do paznokci najlepszy. Sama go mam i przez ostatnie miesiące też był moim ulubieńcem.
    http://kammsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń